Hodočašće sv. Antunu Padovanskom

17. lipnja 2015.

Uz duhovite i duhovne upute o hodočašću našega dragog župnika Antuna, sabranu molitvu krunice i drugih molitvi te pjevanje marijanskih pjesama, započeli smo naše hodočašće u Padovu, u petak 12. lipnja 2015., u 23 sata.

Polako su odmicali dugi sati vožnje. Oni koji su mogli spavati, spavali su, pa čak i dubokim snom, ali ne i ja. Ja sam probdjela noć razmišljajući o svim mojih nakanama i nakanama mojih dragih prijatelja koji su se preporučili u molitve.

U Padovu smo stigli oko 5 sati ujutro nakon čega smo se odmah uputili prema bazilici sv. Antuna. Na tom putu pratile su nas i ptičice svojim glasnim ranojutarnjim pjevanjem s obližnjih krošnji magnolija, palmi i ostalog mediterskog bilja. Kao da su nas pozdravljale i zaželjele dobrodošlicu. Lagani povjetarac nosio je miris tog zelenila u kojem se mogao čak naslutiti i dašak morske soli. Padova je udaljena tek 30-tak km od morske obale.

Bazilika sv. Antuna nas je sve oduševila svojom veličinom i ljepotom te mnogobrojnim umjetničkim djelima, a već u 6 sati ujutro bila je puna hodočasnika koji su došli na njegov blagdan. Prije samog razgledavanja bazilike, slavili smo svetu misu u maloj kapelici Maksimilijana Kolbea. Posjet bazilici započeli smo obilaskom groba sv. Antuna i groba bl. Luke Belludija koji je bio vjerni učenik i prijatelj sv. Antuna. Danas mnogi padovanski studenti dolaze moliti na njegov grob i utječu se za uspješno polaganje ispita. Zaustavili smo se u kapelici relikvija jer su u njoj pohranjene mnogobrojne moći i neke druge dragocjenosti. Ovdje se čuvaju neraspadnuti Svečev jezik, čeljust, jezična kost, habit, te sanduk u kojem je počivalo njegovo tijelo.

Uz baziliku je i samostan Franjevaca konventualaca koji čuvaju Svečev grob. Pet je klaustara, ali najviše sam se divila tzv. Klaustru magnolije u kojem se nalazi drvo Magnolije zasađene 1810. god. I dan danas to drvo stoji i hvali se svojom raskošnom ljepotom cvjetova promjera 20 cm koji baš cvjetaju u ovo doba godine.

Nezaobilazno mjesto je svakako suvenirnica koja nudi veliki izbor suvenira, knjiga, kipova, nakita i ostalih predmeta s likom sv. Antuna. Kupila sam neke od njih koji će kasnije krasiti i čuvati moj dom i domove mojih najmilijih te nas podsjećati da imamo velikog zagovornika na nebu.

Prije nego smo krenuli dalje, imali smo vremena prošetati se, uživati i diviti se ovom prekrasnom gradu koji ima nekoliko lijepih trgova.

Jedan od njih je Pratto della Valle koji postoji još od rimskih vremena. Ujedno je i najveći trg u Italiji i jedan od većih u Europi. Trgom dominira vodeni krug potoka Bacchiglione, a iznad njega je podignuto 78 kipova znamenitih padovanskih uglednika.

Sljedeće odredište bila je bazilika sv. Justine, golema crkva posvećena šesnaestogodišnjoj djevojci –mučenici Justini koju je car Maksimilijan, suvladar Dioklecijanov, osudio na smrt samo zato što je kršćanka. Po svojoj veličini ova crkva je deveta na svijetu. U njenom obilasku prošli smo Bunar mučenika, mjesto gdje se nalaze posmrtni ostaci mnogih mučenika iz prvih stoljeća Crkve, zatim smo nastavili do sarkofaga s relikvijama sv. Justine i sv. Luke Evanđelista. Sv. Luka Evanđelist bio je vjerni suradnik sv. Pavla i njegov suputnik na misijskim putovanjima te je upravo on napisao „Lukino“ evanđelje i djela Apostolska.

Zatim smo krenuli smo put svetišta sv. Leopolda Mandića.

Imali smo dovoljno vremena polako i u sabranosti obići svaki kutak, obići grob,..

... vidjeti relkviju njegove desne ruke koja je vječni spomen na brojne blagoslove i odrješenja koja je tom rukom učinio...

... posebno draga bila je njegova mala skromna sobica ispovjedaonica. U toj je sobici ispovijedao 33 godine i u njoj zaslužio Nebo. Prije smrti svetac je prorekao da će kapucinski samostan biti razrušen od bombi, što se i dogodilo, iako je ta njegova ispovjedaonica ostala pošteđena. Papa Ivan Pavao II za posjeta Padovi 12. rujna 1982. godine nazvao je ovo mjesto  “Salončićem ljubaznosti”.

U ostalim prostorijama svetišta smješteni su brojni zavjetni darovi i zahvale vjernika, svečeve slike, skulpture i osobni predmeti.

Prepuni dojmova i primljenih milosti napustili smo svetište i krenuli prema padovskoj katedrali. Kratkom šetnjom obuhvatili smo nekoliko trgova i palača u najstarijem dijelu grada: Piazza dei Signori, Palazzo della Ragione, trgove voća i povrća, kao i najstariju europsku kavanu Caffè Pedrocchi. Zavirili smo i u Sveučilište koje je osnovano 1222. godine. Na njemu je diplomirala prva žena u Europi. Poznato je i po tome što je na njemu predavao Galileo Galilei.

Vesela gužva, smijeh i žamor lokalnog stanovništva, hodočasnika i turista potakli su i nas da stanemo i predahnemo uz čašu točenog ledenog piva koje nam je svima odgovaralo u tim trenucima.

Nakon predaha za ručak, nastavili smo svoje putovanje. U sjevernom djelu Padove nalazi se svetište Arcella, mjesto preminuća sv. Antuna. Ovdje je svetac, vraćajući se iz Camposampiera prema Padovi, zastao i preminuo. Ćelija u kojoj je umro sv. Antun ugrađena je u unutarnji prostor crkve. Također, ovdje se čuvaju relikvije bl. Elene Enselmini koja je bila učenica sv. Antuna.

Camposampiero je bilo posljednje odredište našega hodoćašća. Važno je spomenuti da se sv. Antun ovdje zadržao na odmoru nekoliko tjedana pred kraj svoga života, tu je provodio vrijeme u molitvi i razmatranju gdje su ga mnogobrojni vjernici željeli vidjeti i slušati.

Važan dio svetišta je „sobica viđenja“ u kojoj je svetac doživio mistično iskustvo viđenja Djeteta Isusa. Od tog svetišta vodi novouređena molitveno-meditativna „Staza sv. Antuna“ sa šest postaja prema maloj crkvici zanimljivog naslova „Svetište oraha“. Na tom je mjestu bio veliki orah na kojem je Antun dao napraviti malu kućicu za osobnu molitvu i odmor, i iz koje je svakodnevno propovijedao onima koji su ga htjeli susresti.

Vrijeme nam je brzo odmicalo i nakon cjelodnevnog hodanja i neprospavane noći bila sam toliko umorna da sam jedva čekala povratak u autobus. Ovaj umor bio je slatki umor. Proživjela sam mjesta kojima su koračali naši sveci i svetice, osjetila djelić njihovog doba, doživjela puno lijepih emocija. Sudeći po sebi, sigurna sam da su i svi naši župljani hodočasnici osjetili brojna lijepa iskustva i duhovne radosti u blizini svetih relikvija i mjesta koje smo obišli.

Gordana Mladenić

18:30 misa
Subotom i ponedjeljkom
07:30 misa
Euharistijsko klanjanje: četvrtkom od 19 do 19,30 sati, petkom cjelonoćno.
Ispovijed, Krunica: pola sata prije mise ili križnog puta.
Križni put: utorkom i petkom u 18 sati.
Časoslov: ponedjeljkom i subotom na početku mise.

ŽUPNI OGLASI | LISTIĆ

br. 646 | god. 15. | 24.3.2024.

listic

ŽUPNI URED

Župni ured otvoren je od utorka do petka od 17 do 18 sati.